Treninger onsdager kl 1930 utover høsten

Postet av Sp.kl. Nessegutten den 8. Okt 2012

Da er vi godt i gang med basistreningen. 14 stk. på første trening er bra men vi har fortsatt plass til flere. Dette er en såkalt basisøkt der vi tar 10-15 min oppvarming (gå/jogge på mykt underlag) og deretter utholdende styrke på kunstgressbanen. Varighet 1 time. PASSER ALLE, DET GJELDER BARE Å KOMME I GANG!

Gir garantert fremgang etter 2-3 uker. Viktig med variasjon i treningen og dette er et meget godt supplement til sykling. Dette har ikke noe med maks styrke å gjøre men øker den utholdende styrken i hele kroppen. Jobber med vel så høy puls som under hard sykling da det er mange store muskelgrupper i sving samtidig. Styrkeøkten kjøres med intervaller på 40 sek, 20 sek pause. 4 sett pr øvelse, 6-8 øvelser. Tempo og motstand styrer man selv så det blir så tungt som man gjør det til. Mange vil nok finne en del muskulatur man ikke var klar over fantes, og vil av den grunn bli relativt støl de første 2 gangene. Men som all annen aktivitet vil kroppen også venne seg til dette og bli mer robust for ny påkjenning. Som syklister har vi meget godt av litt vektbærende aktivitet og økta vil også gi god effekt på kjernemuskulaturen (mage/rygg). Noe som er avgjørende for å sitte godt på sykkelen og ha et effeltivt tråkk. Som med de første sykkelturene på våren gjelder det her å komme over "kneika" og føle mestring. Deretter går det av seg selv!!

Minner også om lørdagstreningene til skigruppa, en variert og sosial treningsøkt for hele familien. DETTE ER ET TILBUD TIL ALLE SOM HAR LYST PÅ EN FORFRISKENDE OG SOSIAL START PÅ HELGA.

 




Kommentarer

0 Kommentar

Logg inn for å skrive en kommentar.

Levert av IdrettenOnline